Relaunch Staré myslivecké 2015

V blízké budoucností se uskuteční největší událost tohoto roku pro Granette & Starorežná Distilleries, a.s., a to relaunch značky Stará myslivecká, která je vlajkovou lodí společnosti. Do relaunche vstupuje nejen s novým designem, ale s kompletně novým positioningem, novou komunikací a v neposlední řadě s novou variantou - Stará myslivecká Reserve.

 „Na změně strategie, potažmo vzhledu a komunikace jsme usilovně pracovali více jak rok“ říká dlouholetý Obchodní a marketingový ředitel společnosti Granette & Starorežná Distilleries, a.s. Vladimír Vavřich a jedním dechem dodává „ne vždy byla tato práce zcela jednoduchá, protože jsme si byli vědomi toho, že máme před sebou produkt, který je tu více jak 167 let, produkt, který je stálící v TOP10 nejprodávanějších alkoholických nápojích v České republice. Veškeré kroky jsme činili tak, abychom na jedné straně neztratili historické kořeny a na druhé straně, abychom vrátili tomuto produktu jeho prestiž, kterou si pro svou kvalitu neoddiskutovatelně zaslouží.“.

Jak již bylo zmíněno, do relaunche tak vstupuje značka Stará myslivecké nejen s kompletně novým designem, tedy s novým vzhledem lahve, etikety a dokonce ikony, ale i s novou variantou, Starou mysliveckou Reserve, kterou si zamilují především ti, kdo mají rádi nápoje s pevným a přesto kultivovaným, whiskovým charakterem. K výrobě Staré myslivecké Reserve se používá speciální výrobní postup dvojího zrání v dubových sudech, navíc doba zrání je výrazně delší v porovnání s variantou Stará myslivecká Original.

Ve slepých testech, které předcházely a stály na počátku úvah o změnách, předčí Stará myslivecká Reserve nejednu, na českém trhu oblíbenou, whisky. „Výsledky slepých testů byly i pro nás velkým překvapením“ konstatuje Vladimír Vavřich a dále říká „dobré výsledky jsme čekali, avšak to, že se Stará myslivecká může bez ostychu srovnávat se světově známými nápoji, nás samotné velmi příjemně překvapilo“.

Spolu s marketingovým týmem Granette & Starorežná Distilleries se na relaunchi podílelo i mnoho profesionálů z agentur, které tomto projektu pracovali více než rok. Za novým positioningem, designem a změnou lahve stojí se svým mezinárodním týmem společnost Cocoon Group. Na změně positioningu se za Cocoon Group největší částí podílel Jakub Plášek, který říká „ Usilovali jsme o to, aby se Stará myslivecká stala ikonickým pitím především pro muže. Tato značka v sobě skutečně nese, i díky kultovnímu myslivci, zajímavé kvality jako jsou vytrvalost, schopnost jít vlastní cestou bez potřeby podbízet se, nést v sobě silnou individualitu, ale bez nutnosti vymezovat se vůči ostatním.“ Za designovými změnami pak stojí práce především tým art direktorky Jan Atkinson, Britky, která s sebou přinesla nemalé zkušenosti z alkoholového segmentu. Samotná Jane Atkinson ke změně říká: „Ke značce Stará myslivecká jsme přistupovali s respektem, protože představuje něco autentického a silně zakotveného v české kultuře“ a dodává: „Naším hlavním cílem bylo ale posunout ji víc k současnosti, učinit ji relevantnější pro současného zákazníka.“

Jane Atkinson proto ke spolupráci oslovila i britského ilustrátora Chrise Mitchella, který stojí za nově zpracovanou ikonou myslivce, který je tak signifikantní pro značku Stará myslivecká. To, že jde o vysoce profesionální přístup a výsledek nemohl být jiný než dobrý, svědčí fakt, že tento designér v minulosti pracoval pro jiné světoznámé alkoholové značky jako je například Absolut vodka. Na adresu své práce Chris říká:  “Nového myslivce jsem navrhl tak, aby vzbuzoval důvěru a reprezentoval sebejistotu a loajalitu“.

 „Změnou designu to však neskončilo a paralelně se změnou designu jsme více jak rok pracovali i na změně samotné komunikace“ dodává k tomu Jan Doležel, marketingový manažer společnosti Granette & Starorežná Distilleries, a.s.

Na přípravě komunikačního konceptu a za samotnou exekucí komunikační strategie stojí společnost Comtech, která není žádným nováčkem v oblasti komunikace a reklamy. „Stará myslivecká byla pro nás velkou výzvou“ říká Jana Lelovičová, Strategy Planner společnosti Comtech a podotýká: „tato značka má za sebou velmi dlouhou historii, měla a má svůj unikátní příběh, ale měla také svůj specifický problém. Starou mysliveckou podle Tracking Study zná 8 z 10 dospělých Čechů, ovšem ze studie vyplývalo, že zejména mladší generace měla problém vybavit si ve spojení s ní konkrétní chuť, neuměla ji správně zařadit. Stará myslivecká bohužel neustále ztrácela ze své společenské prestiže, přitom tento nápoj má veškeré dispozice k tomu, aby se vrátila mezi ikonické české alkoholické nápoje“. O tom, že to byl ne zcela snadný úkol, svědčí i slova Petra Vlasáka, Creative Directora společnosti Comtech, který se krátce zamýšlí nad úvodním stavem „Stará Myslivecká se řízením osudu nevyskytovala mezi oblíbenými drinky zejména mladší generace mužů a žen, kteří mají názor, vliv, vkus, status a prestiž“ a na adresu tohoto projektu dodává: „tento stav jsme chtěli pomoci zásadně změnit. Začali jsme přemýšlet nad značkou a začali jsme propojovat nejvýraznější aspekty značky. Majestátní dub, který dává našemu pití vyzrát do ušlechtilé chuti; "dubovitou" povahu Myslivecké i českého národa a postavu myslivce, který je přes sto šedesát let patronem značky“. Za nejpodstatnější příspěvek ke kvalitě práce považuji složení "think tanku", ve kterém koncept vznikal. Sešli se zde stratégové, obaloví designéři, marketéři, obchodníci a kreativci. Myslím, že to, kam jsme se za rok práce dostali je výsledkem perfektní týmové spolupráce“.

„Do relaunche Staré myslivecké, který bude spuštěn v druhé polovině června jdeme se zcela novými  televizními  spoty, pro něž se nám podařilo získat nejen velmi talentovaného režiséra Jakuba Sommera, ale i charismatického herce Romana Zacha, známého jak z divadla, tak z televize“ říká Jan Doležel a pokračuje: „tato spolupráce přinesla velmi dobrý výsledek. Promítly se do ní zkušenosti celého produkčního týmu, stejně jako režisérské zkušenosti Jakuba Sommera a neoddiskutovatelně dobré herectví zmíněného Romana Zacha“. Součástí celé komunikační kampaně bude mimo silnou televizní podporu i netradiční digitální projekt a hodně zajímavé podlinkové aktivity, které připravila agentura Outbreak pro restaurace a bary.

Závěrem pak Vladimír Vavřich dodává: “Jsme přesvědčeni o tom, že relaunch Staré myslivecké přispěje k tomu, že se značce dostane popularity a uznání, které si, díky své nesporné kvalitě, skvělé tradiční chuti a nyní i moderní komunikaci, zaslouží.“